Pisq (c)2000 Stepan Roh ----------------------- Spusteni: pisq.exe hrac1 hrac2 Hrac? muze byt bud '_' pro lidskeho hrace nebo jmeno externiho programu (.exe) Vzhled: Prvni radek obrazovky je stavovy - jeho obsah (zleva doprava): pocet tahu (jako tri cislice) - jedno kolo jednoho hrace = jeden tah pocet bodu (vyher) pro hrace 1 (kolecko) jako dve cislice symbol kolecka 'O' sipka ukazujici, kdo je na tahu nebo kdo prave vyhral, popr. nic pri remize symbol krizku 'X' pocet bodu (vyher) pro hrace 2 (krizek) jako dve cislice dodatecna informace - chybove hlasky, jmeno externiho programu apod. Zbytek obrazovky obsahuje hraci pole (19 krat 19 policek + okraje), kde '.' je prazdne policko, 'O' a 'X' jsou jiz polozene kameny a '#' je okraj. Ovladani: sipka nahoru, dolu, doleva, doprava - ovladani kurzoru mezernik - umisteni kamene na misto kurzoru klavesa 'S' - vzdani se Po kazde skoncene hre je mozno po dotazu 'Again (y/n)?' program ukoncit klavesou 'n'. Pravidla: Klasicke piskvorky s omezenym hracim polem, kdy je ukolem umistit pet svych kamenu na v rade sousedici policka vodorovne, svisle nebo diagonalne. Zaplni-li se cela plocha, je to remiza. Zacinajici hrac se pravidelne meni s kazdou novou hrou. Externi programy: Musi to byt .exe program, ktery pri spusteni ocekava jako argument na prikazove radce cislo hrace, za ktereho hraje (1 nebo 2). Pri svem spusteni nacte z aktualniho adresare soubor pole.dat, ktery obsahuje (po radcich) cele hraci pole 19 krat 19 poli. Kazde policko muze nabyvat hodnot 0 - prazdne, 1 - hrac cislo 1, 2 - hrac cislo 2. Provede jeden tah a pole.dat opet prepise novym stavem. Implementace: V pameti programu je pole 21 krat 21 (19 krat 19 + okraje), ve kterem je ulozen aktualni stav herni plochy, to se po kazdem tahu znovu vykresli na obrazovku spolecne se stavovym radkem. Pri volani externiho programu se pouziva jeste jedno docasne pole 19 krat 19, pomoci ktereho se kopiruji data mezi pameti a polem.dat. Veskere systemove veci se provadi pres sluzby DOSu nebo BIOSu, pouze vypis na obrazovku probiha primym zapisem do video ram. (c)2000 Stepan Roh